Det du behöver för sportdykning och sidemountdykning.

FAQ

Frågor och svar

Vad har Dykmarknad för garanti på varorna?

Garantin täcker fel som orsakats av material- eller produktionsfel. Ett sådant fel som visar sig inom garantitiden ska anses ha funnits vid köpet. Observera att särskilda garantivillkor gäller för produkter från andra leverantörer och tillverkare. För att åberopa garantin måste relevant inköpsbevis, kvitto, Faktura etc. medfölja reklamationen. Garantin omfattar inte kostnader för reparationer vid annan verkstad, såvida inte annat avtalats i förväg med Dykmarknads servicepersonal. Slitage, felaktig användning och förbrukningsmaterial som t.ex. glödlampor och o-ringar täcks inte av garantin. Utan att det påverkar dina rättigheter enligt lag, förbehåller sig Dykmarknad rätten att reparera eller byta ut produkten vid reklamation under garantitiden.Om varan inte längre finns i vårt sortiment kan dykmarknad erbjuda en lämplig ersättningsvara. Det är Dykmarknad som avgör vad som är en lämplig ersättningsvara.

Hur gör jag om jag vill returnera en vara?

Vid köp hos Dykmarknad har du 14-dagars öppet köp vilket betyder att du kan få pengarna tillbaka när du returnerar din vara i obrutenförpackning. Vid köp hos Dykmarknad har du 14-dagars öppet köp vilket betyder att du kan få pengarna tillbaka när du returnerar din vara i obrutenförpackning. Läs mer om våra köpsvillkor.

Hur gör jag om jag ångrar mitt köp eller vill byta varan?

Gå till Reklamationer och returer för mer information. Varorna bytes eller återköpes om följande villkor uppfylls: Varan är oanvänd d.v.s. ej förstörd eller skadad.Originalförpackningen är oskadad, d.v.s. brukbar. Bytet eller återköpet sker inom 14 dagar från inköpsdatum.

Hur gör jag en reklamation?

Fyll i uppgifter för reklamation (se reklamationer & Returer, Kontakta kundservice, kundservice@dykmarknad.se.

Hur gör jag om jag fått avslag på min reklamationsansökan?

Du kan alltid ta ärendet vidare. hos Allmänna reklamationsnämnden (www.arn.se) Box 174, 10123 Stockholm. Allmänna reklamations­nämnden eller ARN tar oberoende beslut i bland annat reklamationsfall. Dykmarknad medverkar alltid i eventuella tvister hos ARN.

Vilken dokumentation finns att tillgå på era produkter?

Kopplad till varje produkt hittar du mer produkt information, alternativt kan du besöka tillverkarens websida för mer information (kan vara på engelska).

Hur kan jag komma i kontakt med Kundservice?

Klicka här för att kontakta kundtjänst eller kontakta oss via e-post: kundservice@dykmarknad.se

Hur mycket kostar frakten?

Kostnaden beror på transportsätt och paketets storlek, läs mer på Leverans och fraktalternativ.

Var kan jag hitta när mitt paket levereras?

 Sök på kolli nummer för att se status på din leverans.

Jag hittar inte en vara?

Om du saknar en vara, kontakta oss, vi kan hjälpa dig att hitta den.
Upp

Hur kan jag betala min beställning?

Vi erbjuder olika sätt att betala din beställning:

1. Kortbetalning - Visa, Mastercard, American Express eller kredit- och betalkort.
vi har ett samarbete med Stripe som hanterar hela kortbetalnings processen på ett säkert sätt.

2. Swish - Med Swish i din smartphone kan du betala när som helst och var som helst. 

3. Klarna - Betala som du vill, med Klarna.


Priserna ändras av och till varför då?

Många produkter köper vi in i euro, vilket gör att vårt försäljningspris måste anpassas mot vårt inköpspris, då vi alltid vill kunna erbjuda rätt pris till kund.


certifierad ehandel